Sunday, April 3, 2016

Week of April 4th

I hope you and your family had a wonderful Easter break! 

This week…

   This week we will begin our new unit of study which is plants, this unit will last five weeks. This unit, like all Pre-K for All units, provides opportunities for children to observe objects and phenomena in their environment with increasing complexity, and apply knowledge and skills learned in previous units. Activities throughout the unit prompt children to learn about plants through hands-on explorations and provide opportunities to observe plants in their immediate environment.
Throughout this unit, there are opportunities to develop children’s literacy and language skills. Children will enjoy literature, engage in discussions around stories, and retell and act out stories they have read. Children will build on what they know about plants through informational texts. They will explore new vocabulary words such as “habitat” and “nutrients” to continue to develop their language skills as they engage in scientific explorations and thinking.


Esta semana…
     Esta semana vamos a comenzar nuestra nueva unidad de estudio, que son las plantas, esta unidad tendrá una duración de cinco semanas. Esta unidad, al igual que todos los pre-K para todas las unidades, ofrece oportunidades para que los niños observan los objetos y fenómenos en su entorno con el aumento de la complejidad y aplican sus conocimientos y habilidades aprendidas en las unidades anteriores. Actividades a lo largo de los niños rápidos de la unidad para aprender acerca de las plantas a través de manos en exploraciones y proporcionan oportunidades para observar las plantas en su entorno inmediato.
A lo largo de esta unidad, hay oportunidades para desarrollar las habilidades de alfabetización de los niños y de lenguaje. Los niños disfrutarán de la literatura, participar en debates en torno a las historias, y volver a contar y representar historias que han leído. Los niños podrán construir sobre lo que saben acerca de las plantas a través de textos informativos. Se explorarán nuevas palabras de vocabulario como "hábitat" y "nutrientes" para continuar desarrollando sus habilidades lingüísticas que se dediquen a la exploración científica y el pensamiento.


Image result for plants study

At home you can…


I encourage you to find and observe plants with your child. You can talk about what the plants looks like, how they smells, the way they feel, their colors, etc. After observing the plants write or draw about it and send the activity you do with your child back to the class so your child can show it to the class and display it in the classroom.

En casa usted puede ... 

Los animo a encontrar y observar las plantas con su hijo/a. Ustedes pueden hablar hacer de cosas tal cuales, como las plantas se ven, cómo huele, cómo se sienten, sus colores, etc. Después de observar las plantas pueden escribir o dibujar sobre lo qu enotaron y enviar la actividad que realiza con su hijo/a a la clase para que su hijo/a la mostre a la clase y despues ponerlas en la clase.

Reminders:

  •       Please do not give your child any snacks with peanuts because we have a student with allergies.
  •        Please check your children's cubbies and ensure that he/she has 3 changes of clothes that are appropriate for the season. 

Recordatorios: 

  •  Por favor, no darle a su hijo/a cualquier aperitivos con los cacahuetes porque tenemos un estudiante con alergias.
  •  Por favor miren en los cubbie de su hijo/a y asegurarse de que él / ella tiene 3 cambios de ropa que sea apropiada para la temporada.

Lesson plan for the week: 

Below is the link for this week's lesson plan for your review. Please feel free to review it so that you can reinforce what your child is learning in school at home.

Abajo esta el enlace para el plan de la lección de esta semana para su revisión. Por favor, siéntase libre de revisar de manera que se puede reforzar lo que su hijo/a está aprendiendo en la escuela en casa.

No comments:

Post a Comment