Monday, May 23, 2016

Week of May 23rd 2016

This week…

        Our students have been very interested and engaged with this unit and because of this I have extended it one more week to further their learningThis unit, like all Pre-K for All units, provides opportunities for children to observe objects and phenomena in their environment with increasing complexity, and apply knowledge and skills learned in previous units. Activities throughout the unit prompt children to learn about plants through hands-on explorations and provide opportunities to observe plants in their immediate environment.
Throughout this unit, there are opportunities to develop children’s literacy and language skills. Children will enjoy literature, engage in discussions around stories, and retell and act out stories they have read. Children will build on what they know about plants through informational texts. They will explore new vocabulary words such as “habitat” and “nutrients” to continue to develop their language skills as they engage in scientific explorations and thinking.
I encourage you to find and observe plants with your child. You can talk about what the plants looks like, how they smells, the way they feel, their colors, etc. After observing the plants write or draw about it and send the activity you do with your child back to the class so your child can show it to the class and display it in the classroom.


Esta semana…
          Nuestros estudiantes han estado muy interesados y comprometidos con esta unidad y debido a esto me lo han ampliado una semana más para avanzar en su aprendizaje. Esta unidad, al igual que todos los pre-K para todas las unidades, ofrece oportunidades para que los niños observan los objetos y fenómenos en su entorno con el aumento de la complejidad y aplican sus conocimientos y habilidades aprendidas en las unidades anteriores. Actividades a lo largo de los niños rápidos de la unidad para aprender acerca de las plantas a través de manos en exploraciones y proporcionan oportunidades para observar las plantas en su entorno inmediato.
A lo largo de esta unidad, hay oportunidades para desarrollar las habilidades de alfabetización de los niños y de lenguaje. Los niños disfrutarán de la literatura, participar en debates en torno a las historias, y volver a contar y representar historias que han leído. Los niños podrán construir sobre lo que saben acerca de las plantas a través de textos informativos. Se explorarán nuevas palabras de vocabulario como "hábitat" y "nutrientes" para continuar desarrollando sus habilidades lingüísticas que se dediquen a la exploración científica y el pensamiento.
Los animo a encontrar y observar las plantas con su hijo/a. Ustedes pueden hablar hacer de cosas tal cuales, como las plantas se ven, cómo huele, cómo se sienten, sus colores, etc. Después de observar las plantas pueden escribir o dibujar sobre lo qu enotaron y enviar la actividad que realiza con su hijo/a a la clase para que su hijo/a la mostre a la clase y despues ponerlas en la clase.


                      

At home you can…



Help your child be ready for Kindergarten:
Encouraging self-help skills is an important step to preparing your child for kindergarten. Allow and encourage them to: 
  • Get coats on and off and hang them up 
  • Follow simple two-step instructions such as "take off your boots and put on your sneakers"
  • Go to the bathroom and wash their hands 
  • Blow their nose and cover their mouth when they cough 
  • Fasten and unfasten simple buttons and snaps 
  • Eat neatly and pour into a cup 
  • Open up a juice box and get the straw in.

En casa usted puede...


Ayude a su niño/a a estar listo para el Kinder:
El fomento de las habilidades de autoayuda es un paso importante para preparar a su hijo/a para el kindergarten. Permite y anime a su hijo/a a que:

  • Ponerse su abrigo
  • Siga las instrucciones simples de dos pasos, tales como "quitarse las botas y póngase las zapatillas"
  • Ir al baño y lavarse las manos
  • Soplarse la nariz y cubrirse la boca al toser
  • Abrochar y desabrochar botones simples y broches
  • Comer cuidadosamente y tomar en una taza
  • Abre una caja de jugo y entral el sorberto en ella.

Image result for child reading with parents


Reminders:

*Our "Moving Up" ceremony will be held on Thursday, June 23rd 2016 at 11:00am in the cafeteria. Each student may have 4 guest attend the ceremony. I will be sending invitations in June.

*Please do not give your child snack containing peanut due to allergies in the classroom.


     * Please check your child’s cubby and insure he/she has 3 changes of clothes that are weather appropriate and that it fit him/she.

      * Please remember that pick up for our students begins at 2:45 pm. If your child is not picked up by 3:00 pm he/she will be taken to the after school program.

Recordatorios: 


* Nuestro ceremonia de “Moving Up” se llevará a cabo el jueves 23 de de junio de 2016 a las 11:00 am en la cafetería. Cada estudiante puede tener 4 invitados asistir a la ceremonia. Les voy a enviar invitaciones en junio.


*Por favor, no darle a su hijo/a cualquier aperitivos con los cacahuetes porque tenemos un estudiante con alergias.

*Por favor miren en los cubbie de su hijo/a y asegurarse de que él / ella tiene 3 cambios de ropa que sea apropiada para la temporada.

*Por favor, recuerde que recoger para nuestros estudiantes comienza a las 2:45 pm. Si su niño no es recogido a las 3:00 pm él / ella va a ser llevado al programa después de clases.


Lesson plan for the week: 

Below is the link for this week's lesson plan for your review. Please feel free to review it so that you can reinforce what your child is learning in school at home.

Abajo esta el enlace para el plan de la lección de esta semana para su revisión. Por favor, siéntase libre de revisar de manera que se puede reforzar lo que su hijo/a está aprendiendo en la escuela en casa.


Lesson plan for this week

No comments:

Post a Comment