Sunday, November 1, 2015

Week of November 2nd 2015

This week…
This week we will look at how clothes is made and where do we get our clothes. We will focus on things such as how people use sewing machines, knits, crochets, how clothes gets its different colors as well as what types of clothes we find in clothing stores, how are clothes organized in a store is it like our closets at home, are there any clothing stores in our community, etc.

As we continue on our journey to learn about clothes we will learn concepts and skills in literacy, math, science, social studies, the arts, and technology. We’ll also use thinking skills to investigate, ask questions, solve problems, make predictions, and test our ideas. Please speak with your child about what he/she learned at school every day to reinforce their learning.

Esta semana…
Esta semana vamos a ver cómo la ropa se hace y de dónde sacamos la ropa. Nos centraremos en cosas tales como; cómo la gente usa máquinas de coser, tejidos de punto, crochet, cómo la ropa consigue sus diferentes colores, así como qué tipo de ropa encontramos en las tiendas de ropa, cómo están organizada en la tienda su es como nuestros armarios en casa, hay tiendas de ropa en nuestra comunidad, etc.


A medida que continuamos en nuestro camino para aprender sobre la ropa vamos a aprender conceptos y habilidades en alfabetización, matemáticas, ciencias, estudios sociales, las artes y la tecnología. También utilizaremos habilidades de pensamiento para investigar, hacer preguntas, resolver problemas, hacer predicciones, y poner a prueba nuestras ideas. Por favor, hable con su hijo/a sobre lo que él / ella aprendió en la escuela todos los días para reforzar su aprendizaje.


At home you can…

 Talk with your child about clothes. Examine the fabrics together and discuss how the clothes were made. Look at the labels to find out where the clothes were made and identify the fabric. Look at pictures from the past and note how the clothing differs from clothing today.

  Teach your child to stitch. Use a large plastic needle and yarn; make stitches on burlap or felt.

 When you shop for clothes, help your child notice how clothes are organized in the store and offer a simple explanation of how you compare prices.

En casa usted puede ...

 Hable con su hijo/a sobre la ropa. Examine los tejidos juntos y discuten cómo se hicieron las ropas. Mira las etiquetas para averiguar dónde se hicieron las ropas e identificar la tela. Miren fotos  del pasado y observe cómo la ropa se diferencia de la ropa de hoy.

  Enseñe a su hijo/a  la puntada. Utilice una aguja grande de plástico e hilo; hacer puntos de sutura en la arpillera o fieltro.

 Cuando usted valla de compras para la ropa, ayudar a su niño/a notifical cómo se organizan la ropa en la tienda y ofrecen una explicación sencilla de cómo se comparan los precios.

Reminders:


  •         Please do not give your child any snacks with peanuts because we have a student with allergies.
  •       This week there will be a canned food and turkey drive, if you wish to make a donation there will be a box in the classroom where these itmes will be collected. Thank you!

Recordatorios:


  •         Por favor, no darle a su hijo/a cualquier bocadillos con maní, porque en la clase hay una estudiante con allergias.
  •        Esta semana habrá una colecta de alimentos en lata  y de pavos, si usted desea hacer una donación habrá una caja en  la clase donde se recogerán estos itmes. ¡Gracias!


Thank you for all of your donations for our Halloween celebration. The day was a success and all of the children enjoyed themselves.

No comments:

Post a Comment