Sunday, February 21, 2016

Pre-K 5 Week of February 22nd 2016

This week…

     Over the next four weeks, students will continue to learn about buildings. Young children are curious about buildings and given the fact that buildings are everywhere in our community this unit connects to their everyday life experiences.. In this unit the children will explore and expand their knowledge and understanding of building materials and physical forces.

    They will work together to find the answers to our theme questions; which include: What do buildings in our neighborhood and other places look like? Who builds buildings? What are buildings made of? What tools are used to make buildings? What makes buildings strong? What happens inside buildings? 
 
  As we learned about this topic the children will be given opportunities to investigate buildings from many different perspectives, for example they explored important concepts of physical science and social studies as they observe, gather data, explored the topic. They practiced math concepts such as sorting by color and size, comparing heights of different buildings, and learned number concepts as we count the buildings on our block.




Esta semana…
Durante las siguientes cuatro semanas, los estudiantes continuarán aprendiendo acerca de los edificios. Los niños pequeños son curiosos sobre los edificios y dado el hecho de que los edificios están por todas partes en nuestra comunidad esta unidad se conecta a sus experiencias de la vida cotidiana .En esta unidad los niños van a explorar y expandir su conocimiento y comprensión de los materiales de construcción y las fuerzas físicas.

Van a trabajar juntos para encontrar las respuestas a nuestras preguntas temáticos; los cuales incluyen: ¿Qué edificios en nuestro barrio y otros lugares se parecen? ¿Quién construye edificios? De que están hechas de edificios? ¿Qué herramientas se utilizan para hacer los edificios? Que hace que los edificios fuerte? ¿Qué ocurre dentro de los edificios?


Mientras aprendemos acerca de este tema los niños tendrán la oportunidad de investigar los edificios desde muchos puntos de vista diferentes, por ejemplo exploraron conceptos importantes de la ciencia física y estudios sociales al observar, recopilar datos, explorado el tema. Practicaban los conceptos matemáticos, como la clasificación por color y tamaño, comparando las alturas de los diferentes edificios, y aprendieron los conceptos numéricos mientras contamos los edificios de la cuadra.





At home you can…

Name spelling Game:
Using letter flash cards, teach your child to spell his/her name.
Materials
  • Index cards
  • Pen or marker
Directions
  1. Print each letter in your child's name on an index card. (For those students who already know to spell and write their name, print each letter in your child's last name.)
  2. Lay them out to spell your child's name.
  3. Mix them up and have her try to put them back in the proper order.

En casa usted puede ... 

Juego para aprende a deletrial nombre:
El uso de tarjetas de memoria flash carta, enseñar a su niño/a  a deletrear su nombre.

Materiales

  • Fichas
  • Bolígrafo o lapiz

Direcciones
1. Imprimir cada letra de el nombre de su hijo/a en una tarjeta. (Para aquellos alumnos que ya saben deletrear y escribir su nombre, imprimir cada letra en el apellido de su hijo/a.)
2. Ponga las targeta en el pizo o en la mesa fuera de orden.
3. Pidale asu hijo/a que trate de volver a ponerlos en el orden correcto.

Reminders:

  •     Please do not give your child any snacks with peanuts because we have a student with allergies.
  •     Please return the "home- school connection activity bag" on Thursday, so I can send a new bag with a new activities home with your child on Friday.

  •     Tuesday, February 23rd is Hippie Day!  Your child can come to school dressed up as a hippie. There will be a contest for the best costume! 
  • Please remember that breakfast ends at 8:00 am. If you wish your child to eat breakfast after this time, you must go with him/her to the cafeteria and eat in there.

Recordatorios: 

  • Por favor, recuerde que el desayuno termina a las 8:00 am. Si desea que su hijo a comer el desayuno después de este tiempo, hay que ir con él / ella a la cafetería y comer allí.
  • Por favor, no darle a su hijo/a cualquier aperitivos con los cacahuetes porque tenemos un estudiante con alergias.
  •   El martes, 23 de de febrero esDía es Hippie! Su niño puede venir a la escuela vestido como un hippie. Habrá un concurso para el mejor disfraz!
  •  Por favor, devuelva la "conexión de la escuela bolsa de actividad casa-", el jueves, por lo que puede enviar una nueva bolsa con un nuevo hogar actividades con su hijo el viernes.
       

    Hippie Toddler Child Costume – Spirit Halloween

Lesson plan for the week: 

Below is the link for this week's lesson plan for your review. Please feel free to review it so that you can reinforce what your child is learning in school at home.

Abajo esta el enlace para el plan de la lección de esta semana para su revisión. Por favor, siéntase libre de revisar de manera que se puede reforzar lo que su hijo/a está aprendiendo en la escuela en casa


No comments:

Post a Comment